Motivasi dan PLKN

setelah diiktiraf sebagai cosmonaut negara oleh kerajaan Russia,Dr.Faiz bukan saja sibuk dengan tugas hakikinya sebgai seorang tentera,tapi juga sibuk undangan ceramah motivasi untuk pelajar-pelajar kem Pusat Latihan Khidmat Negara(PLKN).
"Macam yang saya cakap tadi,benda ini masih baru di Malaysia.Jadi,saya rasa bertangg-
ungjawab untuk menyampaikannya kepada remaja kita supaya terbuka minda mereka mengenai perkara ni.Ada yang saya bagi angkasawan talk,ada juga memberikan ceramah motivasi kepada pelajar-pelajar.
"Di kem PLKN,saya dijemput untuk bagi ucapan.Bukan semata-mata mengenai kerjaya
mengenai kerjaya sebagai angkasawan tapi mengajar mereka tentang hala tuju hidup.Biasalah.....remaja lepasan SPM ini masih tentang apa yang mereka nak buat pada masa akan datang.Mereka masih tak nampak apa yang akan mereka tempuh masa depan.Jiwa mereka
memang confuse.Jadi,saya rasa ini masanya untuk kita bentuk mereka membuat keputusan yang tepat,cerita Dr.Faiz.
BukuREMIX..

No comments:

Post a Comment